PRIEŠMOKYKLINIS UGDYMAS
Priešmokyklinis ugdymas vis labiau suprantamas kaip labai svarbi didaktinė terpė, kurioje, iš
vienos pusės, pasirengimo mokyklai etapas, o iš kitos – asmenybės ugdymo(si) erdvė. Tačiau
svarbu vadovautis naujausiu (2019) EK patvirtintu susitarimu: „vaikystė yra vertybė pati savaime; ji
nėra tik pasirengimas mokyklai ar suaugusiųjų gyvenimui“. Atnaujintoje Priešmokyklinio ugdymo
bendrojoje programoje siekiama atitikties šiuolaikiniam požiūriui į vaiką ir jo ugdymąsi, į 5–6 m.
vaiko amžiaus tarpsnio ypatumus: suformuluota programos paskirtis, tikslas, uždaviniai, prie kurių
derinamos kompetencijos, pasiekimų sritys, pasiekimai, mokymosi turinys ir pasiekimų lygių
požymiai. Programa orientuoja į kompetencijomis grįstą ugdymą(si), kompetencijų laukas išplėstas,
lyginant su Priešmokyklinio ugdymo bendrąja programa (2014)
- PRIEŠMOKYKLINIO, PRADINIO, PAGRINDINIO IR VIDURINIO UGDYMO BENDROSIOS PROGRAMOS
- Kompetencijų raidos aprašas
- Priešmokyklinio ugdymo bendroji programa
- Priešmokyklinio ugdymo bendrųjų programų įgyvendinimo rekomendacijos (2022)